Leverans & Retur

Leveransförsening

Eventuella leveransförseningar meddelas till dig via e-post. Om du inte är nöjd med ett nytt leveransdatum kan du allid avbryta din order. En order kan avbrytas genom att du tar kontakt med oss via e-post.

Transportrisk

Sweeperbrush står för transportrisken från Sweeperbrush lager till kund. Vid returer står kund för transportrisken till Sweeperbrush lager.

Felaktig produkt

Har du mottagit en felaktig produkt bör detta anmälas direkt till Sweeperbrush kundservice; order@sweeperbrush.se

Garanti

Vi tillämpar konsumentköplagens garantier. Enligt garantin har du tre år på dig att reklamera ett ursprungligt fel på en vara.

Du kan läsa mer om konsumentköplagens garantier på Konsumentverkets hemsida.

Ångerrätt

Kontakta oss via order@sweeperbrush.se alternativt använd  Konsumentverkets standarsformulär för ångerrätt. Efter att du utövat din ångerrätt ska du utan dröjsmål och senast inom 14 dagar skicka tillbaka produkten till oss. Återanvänd gärna kartongen som produkten kom i för att returnera. Har du inte kvar kartongen går det givetvis bra att skicka den i något annat emballage. Viktigast är att du paketerar returen väl och bifogar följesedeln eller annan information där ordernummer och kunduppgifter framgår. Saknas den informationen kan vi inte se att returen kommer från dig. Vid köp från Sweeperbrush har du rätt att ångra ditt köp 30 dagar från det att du mottagit varan. Utnyttjande av ångerrätten förutsätter att varan är i oförändrat skick vid retur. Du är självklart tillåten att öppna och undersöka varan så länge inte varan eller dess förpackning skadas. Vill du skicka tillbaka varorna är det du som kund som står för returporto.

Returer skickas till vår returadress som finns angiven nedan.

 

Gör såhär för att returnera varor:

Börja med att beställa en returblankett per email frånorder@sweeperbrush.seoch fylla i uppgifterna på returblanketten som efterfrågasSe till att varorna är väl förpackade och att returblanketten ligger med i försändelsenGå till ditt närmaste Postombud och skicka iväg paketet med valfritt fraktsätt.När returen inkommit till oss behandlar vi ditt ärende inom 1-3 arbetsdagar och kontaktar dig vid eventuella frågor.Vid byte till ny produkt står Sweeperbrush för frakten av den nya produkten ut till dig som mottagare.

Returadress:

Sweeperbrush

c/o Bluemanage AB

Box 2049

433 02 Sävedalen